29. maj - Bøn og faste

Jeg havde tre ledende mænd inden for Kristen Demokraterne igennem på telefonen i Den Varme Linje: David Hansen, Patrik Näsfors og Henri Nissen. Hver for sig forklarede de årsagen til, hvorfor de støtter KD.

28. maj - 3 x F

Der blev i dag udskrevet folketingsvalg torsdag den 18. juni. Derfor vil vi de næste tre uger høre ord, ord og atter ord, som allerede er startet ved partiledernes debat i DR1 og TV2.

27. maj - Magtesløs

Da jeg i dag læste et brev fra en af PH’s trofaste forbedere, fik jeg en klump i halsen af taknemlighed til Gud over, at Han giver os venner af denne kvalitet - skønt svage i det ydre menneske.

26. maj - Grundlovsmøde

Et velsignet og berigende Pinsestævne 2015 er forbi. Mange af os, gerne de fleste, og helst alle, er efter stævnet mere bevidst om Guds Riges betydning og indhold.

25. maj - De 2 riger

Søndag formiddag fortsatte Jørn Strand forkyndelsen om de to riger: Det synlige verdens rige - og det usynlige Guds Rige.

24. maj - Hvad ser du?

Det blev en herlig pinselørdag med megen inspiration, dejlig lovsang og styrkende og udfordrende vidnesbyrd.

23. maj - Overraskelse

Årets Pinsestævne blev åbnet fredag aften med et overraskende budskab af en fuldblods evangelist, Jørn Strand fra Norge.

22. maj - Pinsen

I Den Varme Linje kan du høre Lars fortælle om den undervisning, han de sidste ti dage har hørt under et besøg hos Johny Noer.

21. maj - Uden kors

I aften torsdag kl. 22 sender vi Den Varme Linje.

20. maj - Hør!

Efter at have besøgt mange små skønne samfund i “Vandkant-Danmark” var det godt igen at sejle ind i Aarø havn og erfare, at også vi bor i “Vandkant-Danmark” med al den charme og ro, der hører disse egne til.

19. maj - Sprængt

Dette er vores sidste nat på landevejen, som tilbringes på kajen af Juelsminde lystbådehavn. Flere og flere steder i landet er der oprettet pladser, der kun er beregnet for autocampere, hvor den eneste service er en plads og et el-stik.

18. maj - Gud bevare Dk.

Joys og min tur langs de jyske kyster nærmer sig sin afslutning. Vi har sjældent kørt på en hovedfærdselsåre, men tilbragt tid på stille veje og besøgt små landsbyer og havne - og overnattet ved vandet.

17. maj - Alle slags

I går kunne Joy og jeg fejre vores 45 års bryllupsdag. Tak for de mange skønne hilsener på facebook og pr. mail.

16. maj - Fædre

I søndags blev bibellærer Lance Lambert, Jerusalem, forfremmet til herlighed, 84 år gammel.

15. maj - Ankeret

Den Varme Linje sendt fra Grækenland med Johny Noer var lærerig. På kun en time kommer Johny rundt om betydningen af Kristi Himmelfartsdag set i lyset af Israel i dag - og i mørket af pavens beslutning om at anerkende Judæa og Samaria som et muslimsk, selvstædigt Palæstina.

14. maj - I Kristus!

I aften torsdag kl. 22 dansk tid sendes Den Varme Linje fra et af Bibelens meget kendte steder: Korinth i Grækenland. Paulus skrev to af sine breve til menigheden i Korinth.

13. maj - Guds skjul

Jeg er stor tilhænger af anskueligheds undervisning. Det betyder meget for mig at få en undervisning præsenteret i både ord og handling.

12. maj - Lille hjord

Hvis vores bryllupsrejses succes er bestemt af solskinstimer og varmt vejr, er rejsen en fiasko. Mens det i dag har været over 20 grader rundt om i landet, har vi haft 10-12 grader med stormende blæst langs Vesterhavet.

11. maj - En anden ånd

Velkommen fra det danske landskab, dvs. fra en lille sø midt i en skov, langt ude på landet - nær Vesterhavet.

10. maj - Derfor!

Hilsen herude fra det blæsende, danske forårsland, da vi camperer helt ud til Vesterhavet på Rømø, hvor der er hvide toppe på bølgerne til stor glæde for surferne.

9. maj - Nye svingfjer

Fire Arriva busser blev sat i brand til en værdi af ti millioner kroner. Det var fra disse busser, boykot Israel reklamerne blev fjernet for nogle dage siden.

8. maj - 0,1% udgør 30%

Hvorfor er det tilsyneladende nemmere at finde Gud på Færøerne end i DK? Når sønnen vender hjem fra svinestien, er der en åben favn hos forældre og bedsteforældre? Og hvor mange af os handler som den yngste søn, der blev sur over, at Faderens favn var åben for den fortabte søn?

7. maj - Forstår ikke

Det er alvorligt ikke at forstå, hvad der virkelig sker i verden i dag. Det er trist at så mange mennesker fuldstændig fejlfortolker, hvad Israels genoprettelse betyder.

6. maj - Apartheid?

Mellemfolkeligt Samvirke har startet en underskriftindsamling til busselskabet Movia med dette krav: “Bryd tabu om Israels bosættelser: Banneret tilbage på busserne!”

5. maj - Dum PV

Tak til enhver der har skrevet en tak til busselskabet MOVIA for at fjerne reklamerne om de israelske bosættelser - eller vil gøre det.

4. maj - Movia

Danmarks største trafikselskab, Movia, kørte med følgende reklametekst på deres busser: “Vores samvittighed er ren! Vi hverken køber produkter fra de israelske bosættelser eller investerer i bosættelsesindustrien.”

3. maj - Tyveri på Aarø

Så har jeg skiftet Færøernes 18 smukke og særprægede øer i Atlanterhavet ud med Aarø i Lillebælt, også kaldet “Lillebælts Perle”, hvor vi har vores hjem. Tak Færøerne for skønne dage. Vi siger gerne på gensyn.

2. maj - Forbudt!

Velkommen til færgen “Norrøna”, som støt og roligt pløjer sig gennem Atlanten med ankomst i Hirtshals i dag lørdag.

1. maj - Tidens tegn

Hilsen fra skibet “Norrøna”, der pløjer gennem Atlanten fra Torshavn med Hirtshals som mål lørdag. Vi har kigget på vejrudsigten for sejlruten de næste par dage, og den ser fin ud.

30. april - Hvilken gruppe?

Så er afskedstimen med Færøernes fantastiske folk, fæ og fjelde nært forestående. I aften torsdag kl. 21 sejler vi med Smyril Lines færge “Norrøna” ud af Torshavn med Hirtshals som mål 36 timer senere.

29. april - Eet spor

Solen brød stærkt igennem i går, da vi besøgte Færøernes nordlige øer: Eysturoy, Kalsoy, Kundy, Vidoy, Fugloy, Svinoy og Bordoy. De ligger som perler i det blå atlanterhav - nærmest dækket af 18 karat hvidt guld i form af nyfalden sne.

28. april - Lammene

Tiden på Færøerne nærmer sig sin afslutning. I aftes havde vi den glæde at høre Johannes og Charlotte Noer Petersen fortælle om deres store arbejde i Europas vist nok fattigste land, Moldova, der ligger mellem Rumænien og Ukraine.

Lammet

Vi beklager meget, at mødet søndag eftermiddag ikke kunne sendes direkte. Internettet til øen var mere eller mindre ude af funktion. Måske grundet uvejr. Men mødet blev optaget og lægges på nettet hurtigst muligt.

26. april - Velsignelse

Israel har lige fejret sin 67 års fødselsdag som genfødt nation. Færøerne fejrede i går lørdag det færøske flags 67 års fødselsdag.

25. april - Øjeblikket

Det var en stærk fredag med formiddags- og aftenmøde i Frelsens Hær i Vágur - og ind imellem frokost med venner og ud i den skønne natur, der var præget af solskin.

24. april - Blod og ild

Vi er ankommet til Frelsens Hær i Vágur på Suduroy, hvor vores første handling var at deltage i en begravelse, hvor kaptajnen for Frelsens Hær, Ben Eli, sammen med 14 andre mænd sang og spillede ved kisten i kirken. Det var en stærk oplevelse.

23. april - Suduroy

I dag torsdag er flyttedag, hvor vi sejler fra Torshavn på Steymoy med kurs mod Frelsens Hær i Vágur på Suduroy, hvor vi glæder os til at møde kaptajnen, Ben Eli Dam - og alle dem der vil møde op.

22. april - Fjerne øer

Tak for et flot Israel møde i Østrøm, Torshavn. Jeg ved ikke hvordan. Men de færøske kristne har en større forståelse for Israel end f.eks. i Danmark. På en almindelig tirsdag aften troppede hundrede mennesker op for at lytte - og de var ivrigt lyttende hele aftenen.

21. april - Fæstninger

Jeg vil godt følge op på forrige andagt om at leve i Guds tanker. Det er ikke en umulighed, men faktisk det normale for ethvert genfødt menneske.

20. april - Guds tanker

Vi læser i Salme 139:17, “Forunderlige og fuldkomne er dine tanker, Gud, de overgår langt, hvad jeg kan fatte” - hvilket var mit udgangspunkt for forkyndelsen i Filadelfia, Torshavn søndag formiddag.

19. april - Det kommer

Lad mig sige det lige ud: Jeg er rystet over, hvad jeg fik på hjerte at bringe på banen i menigheden Betania i Skopun på Sandoy.

18. april - Glædes tårer

Jeg kan af et ærligt hjerte sige, at indholdet af mødet i aften i menigheden Betania i Skopun på øen Sandoy IKKE var tilrettelagt i min hjerne - eller stod nedskrevet på min notesblok.

17. april - Engle

Den Varme Linje i aftes havde Aasa, Karen, Else og Moses i studiet med Lars ved teknikken. Indlæggene var mange, dybe og aktuelle - og praktiske som: Vort forhold til skaberværket, Israel, Færøernes forhold til Israel, når krisen kradser, faren ved manglende forbindelse, når et menneske dør m.m.

16. april - Duft af liv

Grundet dårlig internet forbindelse ved mødet i Keldan kunne vi ikke sende direkte. Men Lars optog det, og det lægges på nettet i løbet af natten. Tak til forsamlingen, der bakkede op.

15. april - Følg mig!

Da vi ankom til Klaksvig i aftes, vidste vi ikke, hvor mødestedet “Soli Deo Gloria” lå. Lars standsede en taxi og spurgte om vej. Taximanden svarede kort: “Følg mig!” Det gjorde vi, og efter tre minutter var vi sikkert ved målet.

14. april - Lev i dag

Efter 36 timers stormende og rullende sejlads ankom vi til Torshavn kl. 05 mandag morgen. Taknemlige for sejladsen - og for at have færøsk grund under fødderne.

13. april - Ta’r det

Mange på færgen har været, og er, søsyge, da sejladsen er præget af stærk vind med en enorm rullen af færgen - og voldsomme, bragende stød, når færgen “falder” ned i bølgedalene. Else og Karen er også ramt at søsyge.

12. april - Forkælet

Hilsen fra Smyril Lines færge “Norröna”, som støt og roligt pløjer sig gennem Nordsøens bølger med Thorshavn som mål.

11. april - Færøerne

I dag lørdag kører vi ombord på Smyril-Lines færge i Hirtshals med plads til godt 1.400 passagerer. Vi passerer Shetlandsøerne ca. midtvejs og sejler ifølge planen ind i Thorshavn 36 timer senere, som er ca. 05 mandag morgen.

10. april - Besættelse

Den 9. april blev mindet på mange måder, da det er 75 år siden, nazisterne tidligt om morgenen krydsede den danske grænse og besatte Danmark.

9. april - De ældre

Så er det blevet torsdag, hvilket betyder Den Varme Linje i aften kl. 22.00, muligvis med Johny Noer som gæst i studiet.

8. april - Liflig duft

Her er de gode - og dårlige - nyheder. De gode er, at Lars og Else brænder cd’er til jer med HP’s otte stærke, profetiske budskaber. Vi er så taknemlige for at kunne tilbyde vort bagland af venner, forbedere og støtter en så sund undervisning - og at I sammen med os er indstillet på stadig at lære og vokse.

7. april - En plage

Lars, Else og Johannes har siden påskestævnet arbejdet hårdt med at kopiere et flot sæt med 8 cd’er fra Påskestævnets alsidige, opbyggende og profetiske forkyndelse med Hans Peder Pedersen, HP på PH.

5. april - 8 cd’er

Sidste møde på webtv i denne omgang med HP på PH er i dag søndag kl. 10.00, hvor temaet er: EN NY BEGYNDELSE. Hvor er det nemt at gå i stå og blive overfladisk. Derfor har vi igen og igen brug for en ny begyndelse.

4. april - Tilintetgjort

En spændende, udfordrende og befriende Langfredag med HP på PH.

3. april - 1 for alle

Det var en gribende Skærtorsdag aften med HP som taler på PH, hvor HP bl.a. sagde: Mange danskere bruger Påsken på bil, bolig og båd. Det ville være langt bedre, hvis de brugte den på andre 3 x b: Bibel, blok og blyant. Altså gør notater under din Bibellæsning.

2. april - For sent

Så er det blevet torsdag d. 2. april. Det betyder webtv fra mødet i aften med Hans Peder Pedersen kl. 19.30 - og Den Varme Linje i aften kl. 22.00.

1. april - Han råbte

Vi er i Påskeugen. Skærtorsdag aften kl. 19.30 har vi første møde med Hans Peder Pedersen på Pottemagerens Hus over temaet: Fra jødisk pessach til kristen påske. Glæd dig. Kom til PH - eller følg med på webtv. Det bliver liv i overflod.

31. marts - Hvor langt?

I forbindelse med myndigheders regler, også hvad angår foreninger, må vi underordne os de indsatte myndigheder. For de er, som skrevet står i Romerne 13, indsat af Gud.

30. marts - I - ikke AF

Jeg vil gerne minde os alle om, at selv om vi ikke er AF denne verden, så er vi stadig I den.

29. marts - 50 kr.

Vi havde et par velsignede timer ved generalforsamlingen for Pottemagerens Hus i går lørdag. Tak til jer skønne forbedere, venner og støtter i vores bagland. I er vores rygrad - og vi vil altid gøre vores bedste for at tjene jer.

28. marts - To fødsler

Det har vakt mange tanker hos en del, at jeg har talt om to gange død. Men det er, hvad Guds Ord siger.

27. marts - 1 eller 2?

Den Varme Linje i aftes havde et naturligt fokus på flykatastrofen i de franske Alper, hvor det ser ud til, at den 28-årige andenpilot, Andreas Lubitz, bevidst styrede Airbus 320 ind i Alpe-bjergsiden og tog 149 andre med i døden.

26. marts - Fælles mål

I aften torsdag sender vi Den Varme Linje kl. 22.00.

25. marts - Vingården

Der er bl.a. disse fire store emner i Bibelen: Jesus, Israel, kirken og verden. En stor del af kirken beskæftiger sig desværre meget lidt, eller slet ikke, med Israel, hvilket er uforståeligt. For Gud har ikke fortrudt sine løfter til Israel.

24. marts - Ydmyghed

På lørdag den 28. marts kl. 14.00 holder vi den årlige generalforsamling for Pottemagerens Hus. Stedet er PH, Lykkeskærvej 15, 6670 Holsted.

23. marts - En bøn

Disse ord høres mere og mere fra jøder: “Kristne er ikke kun vore bedste venner. De er vore eneste venner.”

22. marts - Min adfærd

I forrige andagt skrev jeg, at på grund af tre ord kan vi regne med indholdet af fire ord.

21. marts - Din redning

Af og til kan der være passager i Ordet, jeg ikke kan slippe - eller Ordet slipper ikke mig. Det arbejder i mig til trøst, formaning, vejledning, beskæring og opmuntring - alt efter hvad behovet er.

20. marts - Løgn

Den Varme Linje i aftes handlede i begyndelsen om betydningen af at hvile i Guds Nåde. Uden det bliver kristenlivet et stresset præstations race.

19. marts - JA!

I aften torsdag sender vi Den Varme Linje kl. 22.00, hvor vi naturligvis vil tale om valget i Israel - uden at glemme det enkelte menneskes behov.

18. marts - Guds øjesten

De første prognoser i Israel viser, at Netanyahu\'s Likud parti har klaret sig bedre end forventet.

17. marts - Af DIG!

I dag tirsdag er der valg i Israel. Normalt ville interessen for et valg i et land af Israels størrelse være forsvindende lille. Mindre end Jylland, halvdelen af landet ørken.

16. marts - Derfor!

I morgen tirsdag er der valg i Israel, hvor israelerne skal vælge 120 medlemmer til Knesset - og ud af dem skal en regering formes.

15. marts - Bevar os

Jeg sluttede forrige andagt med disse ord: VÆR BEVIDST OM DIN UDVÆLGELSE!

14. marts - Udvalgt

UDVALGT for en tid som denne. Ester var en forældreløs ung jødinde, der levede i Persien, langt borte fra sit hjemland.

13. marts - I mit navn

I “Den Varme Linje” kan du høre, hvad et \"Bjæf\" fra en lille hund kan gøre - og hvor meget mere brugen af ét bestemt navn kan gøre.

12. marts - Han kommer

Eva Jeyasingham var sammen med sin mand Suresh til mødet på Kildegården tirsdag aften. Hun skriver flg. på sin facebook:

11. marts - At kende

Tak til Kildegaarden i Ryslinge for at lægge hus til en fin samling tirsdag aften.

10. marts - Glemt mig?

I aften tirsdag kl. 19.00 taler jeg på Kildegaarden, Hestehavevej 41, Ryslinge på Fyn, hvorfra vi sender webtv.

9. marts - Ørkenen

Mit råd er, at du BØR lytte til Peter Tinggaards budskab fra søndag formiddag. Det kan redde dig fra mange frustrationer - og i den sidste ende være den åbenbaring, der bevarer dig i troen og giver dig nye svingfjer af en dimension, du ikke har haft før.

8. marts - Min styrke

Det var en berigende lørdag at lytte til undervisningen fra Peter og Jofrid Tinggaard - og det var berigende sammen at erfare Guds kald til ikke kun at bede for Danmark engang imellem - men at indvi sig til et liv, hvor vi uafbrudt står i gabet for vort land og ikke tier, før Gud vender nationens skæbne.

7. marts - Tak Jesus

Interessant, måske snarere tragisk, at se danske medier beskrive en hændelse i Israel i dag som et MULIGT terrorangreb.

6. marts - Hunger

En højaktuel DEN VARME LINJE med Peter Tinggaard, Lone Damsgaard, Priskilla Bak og Moses Hansen.

5. marts - Bøn og faste

Vi startede bøn og faste med at læse alle ti kapitler i Esters bog. Skønt der er gået ca. 2.500 år, siden denne dramatiske situation fandt sted i Persien, hvilket svarer til Iran i dag, har situationen ikke ændret sig.

4. marts - Ester

For ca. 2.500 år siden levede mange jøder i eksil i Persien. Det var i den periode kong Ashasverus udnævnte Haman til en høj stilling. Så høj at alle skulle falde på knæ for Haman.

3. marts - Herrens Bjerg

Hører du nogen sinde verdens ledere diskutere, om Washington, Moskva, Berlin, London, Oslo, København, Rom, Paris eller andre hovedstæder skal deles?

2. marts - Trøst

Denne andagt skrives i flyet fra Wien til København - med ankomst til Pottemagerens Hus sen nat.

1. marts - Guds tanker

Dette “Dagens Ord” skrives, før vi endelig ved, om flyet til København letter fra Ben Gurion Lufthavn som planlagt kl. 05.25 morgen. For der strejkes stadig i SAS.
Abonner på dagensord på RSS Dagens ord
29. maj - Bøn og faste
Hver for sig forklarede de årsagen til, hvorfor de støtter KD.

Mailingliste

Modtag dagens ord på e-mail